Nota Kaki (3/11/16)

Salam.

Setelah sekian lama, akhirnya cerita baru untuk kalian! Oh ya, dalam cerita ni aku ada guna dua watak dari cerita sebelum ni. Yang pertama dari cerita Aku VS Empat lelaki dan satu lagi dari cerpen Terakhir.

Apa-apa pun, enjoy semua!

TERBARU!
Enam (3)


Sunday, April 15, 2012

Cinta Lana 20


  Pintu bilik tidur Asyraff diketuk dari luar. Kemudian pintu itu dibuka dari luar. Kelihatan Shifa yang sedang tersengih.

Bisa aku masuk?” soal Shifa.

Asyraff gelak.

“Separuh dari badan kau memang dah masuk pun Shifa,” jawab Asyraff.

Shifa hanya tersengih. Dia melangkah masuk ke dalam bilik Asyraff. Dia duduk di sofa yang terdapat di bilik Asyraff itu.

“Apa?” soal Asyraff.

Gi mana date kamu tadi? Okay gak?” soal Shifa.

“Boleh lah,” jawab Asyraff.

Apa sih yang diomongkan Cinta sama kamu?” soal Shifa.

“Dia minta maaf atas semua yang berlaku. Tu je,” ujar Asyraff.

Kamu jawab apa?” soal Shifa.

“Dia bukan buat salah apa-apa pun dengan aku. Tak ada benda yang perlu dimaafkan pun. Cinta bukannya boleh dipaksa pun kan,” ujar Asyraff.

Dia gak kata dia cinta kamu ?” soal Shifa.

Asyraff melangkah mendekati Shifa. Kepala Shifa diketuknya.

Apa-apa an sih?” marah Shifa.

“Sebelum cakap tu boleh fikir dulu tak? Cinta tu kan isteri orang!” ujar Asyraff.

Aku gurau aja sih. Gak perlu serius,” ujar Shifa.

Shifa bangun.

Udah, aku mau bobok. Selamat malam abang!” ujar Shifa.

Shifa melangkah keluar dari bilik Asyraff.

Goodnight!” sempat Asyraff membalas ucapan Shifa sebelum Shifa menutup pintu.

Asyraff kemudian baring di atas tilamnya yang empuk. Sungguh dia rindukan waktu dulu! Tapi dia harus move on. Bak kata orang dulu-dulu, bunga bukan sekuntum, banyak lagi bunga yang masih belum dipetik.

No comments:

Post a Comment